Bekabeling cd-wisselaar Lybra

• Sander

Hoi Ad,

Dat klopt inderdaad wat je zegt over die aansluiting.

Ik ben vandaag bij de dealer geweest om na te vragen hoe het zit met die kabel en AUX aanduiding.

Maar daar wisten ze me te vertellen dat het zoeken vaak een drukke bezigheid is en vaak ook een knoop in de kabel gelegd wordt wat storing opleverd.

Dat is de reden waarom ze altijd nieuwe kabels erin leggen.

Maar Qua de Aux aanduiding hadden ze alleen het antwoord dat ik de verkeerde wisselaar heb.

Ik heb zelf een Grundig mcd 30 en ik schijn een mcd 36 moeten hebben.

Daarom schijn ik dus AUX in mijn scherm te zien staan.

Jij heb toch ook die aanduiding gehad en wat had je ertegen gedaan dan?

Sander

• sander

Het probleem is opgelost.

De AUX aanduideling komt denk ik omdat de interne bekabeling van de stekker waarschijnlijk verdraaid is zodat deze als aux kan functioneren.

Als de tweede kabel die verstopt zit wordt aangesloten zal deze verdraaing waarschijnlijk weer teruggedraaid worden en dan als cd wisselaar kabel funtioneren.

Ik heb zelf maar een nieuwe kabel besteld bij conrad en deze opnieuw gelegd omdat ik het zoeken toch wel zat ben geworden.

En mijn wisselaar doet het nu prima!

Ben er erg blij mee.

• Matthijs Algra

Heren,

met veel belangstelling deze draad gevolgd, enmede op basis hiervan mijn kofferbak van mijn 1.8LX ingedoken.

Ik heb hier zojuist 3 kwartier vruchteloos gezocht naar een kabel om een wisselaar aan op te hangen…. bekleding losgehaald, met armen en vingers in alle hoeken en gaten erachter gefrummeld, maar niets kunnen vinden. Alleen de kabel kunnen vinden van de box links op de hoedenplank. Volgens de tekeningen zou er een afsplitsing moeten zijn waaraan de stekker voor de wisselaar hangt, maar die zit er niet. Of er moet ergens een geheime holte zitten.

Kan het zo zijn dat er gewoon geen kabel is aangebracht? Of weet iemand nog een gat waar hij in kan zitten?

En als er geen kabel ligt, weet iemand hoeveel het kost deze aan te laten leggen?

groet, Matthijs, sinds kort trotse bezitter van een geweldige auto!

• Matthijs Algra

vanmiddag een nieuwe, frisse poging gewaagd, en jawel: via het klepje van het linkerachterlicht, met een schroevendraaier als verlengstuk de kabel van de bodem geplukt!

Zelfs voorin, nadat ik de bekleding boven de pedalen had losgeschroefd, het andere eind van de kabel gevonden!!!

Nu nog het uiteinde van de ICS vinden, die kon ik natuurlijk weer niet zien….

Volgens mij al redelijk overal gezocht, zaklamp erbij, hoop gefriemel, maar tot nu toe tevergeefs.

Weet iemand hoe die eruitziet? Ik ben verschillende omschrijvingen tegengekomen op internet: zilver en rond, en plastic met een afdekdop erop, witte kleur. Zou getaped moeten zitten aan rest van kabelboom?

• Matthijs Algra

Ik had de afspraak bij de dealer al gemaakt om cdspeler daar in te laten bouwen.

Toch net de stoute schoenen zelf maar aangetrokken: de ics eruitgehaald.

En jawel hoor: er zat alleen maar een loos stekkertje achterin de ics voor de cd-wisselaar. Geen wonder dat ik de kabel niet kon vinden: hij zat er gewoon niet in!!!!

Mbv bij de wisselaar geleverde kabel na wat gepiel (doortrekken kabel vanaf ics naar de zekeringskast) de wisselaar aangesloten en wat een geweldig geluid komt er nu uit zeg!!

Het lijkt er trouwens wel op dat er diverse verschillende ics zijn ingebouwd in de lybra's: met 5 schroeven, met kliksystemen, wel of geen slede's en in mijn geval een 5e schroef onderin de zwarte slede waar de ics ingeklikt zat, waar ik never nooit bijkon, en die ik ook nooit heb kunnen zien. Toen ik hem eruit had, bleek dat ik het plastic waarin hij vastgeschroefd was, kapot had getrokken…..(helemaal achterin de console, dus je ziet er niets van, ook geen gevolgen voor stabiliteit, hij zit zo vast als een huis) uiteindelijk de schroef helemaal weggelaten, en de klip teruggebogen waarin hij zat, toen sloot de ics weer alsof er nooit iets gebeurd was.

• Ger

ik heb dus ook een cd wisselaar in mijn lybra 2.0 LX, maar hij herkent wel dat er cd's aanwezig zijn maar speelt ze niet af, iemand hiervoor misschien tips????

• Bart

Speelt hij geen enkele CD af, vindt hij ze wel? En je hebt gekeken dat ze niet op de kop in het magazijn liggen……..dan staat er trouwens Surface op het scherm :-)

Zelf heb ik het probleem dat hij de (gebrande) CD's keurig vindt en meestal ook begint af te spelen, maar zodra ik dingen ga doen als tracks skippen of van CD wisselen, doet hij het 9 van de 10x niet meer. Na een ritueel van mode switchen en radio aan / uit zetten, wil hij op een goede dag weer muziek beginnen te spelen. Uitermate frustrerend en jammer.

Iemand dit al eens aan de hand gehad?

Van de week eens een ander merk CD's kopen, misschien ligt het daar aan…

• Doppy

Ben op zoek naar schema van aux aansluiting van Lancia lybra 1,8 LX om mijn IPod er op aan tekunnen sluiten.

• Lion

Mocht er iemand een nieuwe Grundig MCD36 in de doos + gebruiksaanwijzing willen hebben laat het ff weten!

groet,

• albertje

De aux stekker die je gevonden heb moet je doorkoppelen. Als het goed is bevind zich nog een stekker achter het zekeringskastje. Deze 2 uiteindes moet je met elkaar verbinden. Vervolgens in de kofferbak de cd wisselaar MCD36 aansluiten en voila….hij zal perfect werken!

groeten

ALbert