Bekabeling cd-wisselaar Lybra

• Ivo

Beste Lanciafan's

Ik rijd al ruim 3 jaar in een Lancia Lybra 1.9jtd SW en het bevalt mij nog steeds prima.

Nu zit er bij mij standaard GEEN wisselaar in maar wil deze wel gaan aansluiten, ik heb al een orginele wisselaar uit zo'n zelfde type lancia weten te bemachtigen, ik wilde deze aan gaan sluiten maar tot mijn stomme verbazing kan ik achterin de auto nergens de bekabeling vinden voor deze wisselaar.

Ik had mij laten vertellen dat er een orginele kabel zou moeten zijn waar ik de cd wisselaar op kan aansluiten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

Groeten,

Ivo

• michiel

Dag Ivo,

De aansluitstekker zit achter in de kofferruimte, om precies te zijn aan de linkerkant, achter het deksel van het bergvakje. (Rechts op de zelfde hoogte zit de subwoofer van het Bose Audio systeem; LX uitvoering)

De stekker zit misschien wat verscholen in de bekleding/afdichtingsschermen maar hij hoort achter dit vak te zitten.

Als je die gevonden hebt zal hij het wellicht niet direct doen omdat er onder het dashboard, ook achter de bekleding nog een stekker doorgekoppeld moet worden. Die zit af fabriek blijkbaar niet altijd verbonden en dat moet dus nog gebeuren.

De precieze plaats waar deze stekker zich bevind is zo wat lastig te omschrijven maar je moet de matten/bekleding aan de bestuurderskant ter hoogte van het zekeringkastje (links naast het stuur) voorzichtig weghalen. Hier moet de stekker/kabel zichtbaar worden, met elkaar verbinden en klaar!

Succes en groet,

Michiel

Lancia Lybra 1,9 jtd LX, 2000Ivo schreef:

>

> Beste Lanciafan's

>

> Ik rijd al ruim 3 jaar in een Lancia Lybra 1.9jtd SW en het

> bevalt mij nog steeds prima.

> Nu zit er bij mij standaard GEEN wisselaar in maar wil deze

> wel gaan aansluiten, ik heb al een orginele wisselaar uit

> zo'n zelfde type lancia weten te bemachtigen, ik wilde deze

> aan gaan sluiten maar tot mijn stomme verbazing kan ik