Aankoop Lancia Delta HPE 1.6 16v

  • Arno van Berkel

    Beste mensen,

    Ik ben voornemens om een Lancia Delta HPE 1.6 16v te kopen. De auto zal gaan dienen als hobby auto om toertochten te gaan rijden. De Lancia Delta is van bouwjaar 1998 en heeft 98000 kilometer NAP gelopen. De Lancia is dealer onderhouden. De Lancia heeft geen airco. Zijn er specifieke zaken waar ik op letten en hoe betrouwbaar zijn deze motoren. Als ik reviews lees op Autoweek zijn dit redelijk probleemloze motoren. De electronica en airco wil nog al eens problemen geven, echter een airco zit er niet op. Bij de Lancia is de distributieriem bij een kilometerstand van 30000 vervangen. Dit zou om de 120.000 kilometer moeten gebeuren. Is het verstandig om deze te laten vervangen?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,

    Arno van Berkel

  • thei

    Dis riem vervangen bij 120000km of x jaar,net wat het eerste komt,bij 60000 en 90000km wel de riem inspecteren.

    Zelf koos ik voor zekerheid,bij 100000km altijd de disriem met span en looprol vervangen en nooit problemen met de motor zelf gehad die ook in div fiat's ligt.

    Dan even oppassen welke disriem er op zit,er is een smalle en een brede uitvoering,de smalle haalt de 60000km niet en dan zit je met een dure reparatie(kromme kleppen).