radio off

• teun van der meulen

Een aantal weken geleden heb ik een Lancia lybra SW. gekocht.

Op het display staat radio OFF en ik heb totaal geen geluid.

Wat te doen?

-ik weet dat het mogelijk kan komen doordat de accu leeg was. Dan blijkt de radio op slot te gaan

-de code is echter onbekend

-deze schijnt achter de radio te staan. Hoe maak je dit open?

-Anderzijds begreep ik van de vorige eigenaar dat een dergelijke radio code pas vanaf modellen van 2003 toepasbaar te zijn.

Heeft iemand advies?

Teun

• Dennis118

Teun,

Ik heb dit probleem ook gehad, alleen dan met het navigatiesysteem. Hiervoor ben ik naar de Lancia dealer gereden en deze vertelde mij, dat je 2 codes hebt, 1 voor de radio en 1 voor de navigatie. Je moet deze codes inderdaad invoeren als bijvoorbeeld je accu leeg danwel defect is. (je moet dit zien als een soort van diefstal beveiliging). Ik had deze codes dus ook niet. Achter op je radio staat een (serie)nummer dit nummer wordt gestuurd naar de Lancia fabriek in Italie waarna zij de codes terug sturen naar de desbetreffende Lancia dealer in Nederland. Dit betekend dus dat heel je radio unit eruit moet, laat je dit doen bij de Lancia dealer dan kost dit €150 euro. Wat je zou kunnen doen is, uitzoeken bij welke Lancia dealer in Nederland de auto NIEUW is verkocht. Deze garage heeft alle codes nog in hun computer systeem staan. Zo heb ik het ook gedaan en nu heb ik beide codes + de sleutel codes weer. Een paar telefoontjes naar de lancia dealers in Nederland heeft me dus even 185 euro bespaart ( 35 voor de sleutelcodes)

Mischien heb je hier wat aan

suc6 met je Lybra!

Gr Dennis

• jeroen

Ik heb het weekend een mooie lybra uit 2000 gekocht,

Op de radio (geloof dat ze het een ICS noemen, vraagt hij de code, de code staat in het service boekje, maar die code werkt niet, ik

heb na deze tip ook de dealer gebeld waar de auto nieuw is gekocht, deze gaf de zelfde code als die in het service boekje staat, ook deze code werkt niet.

Ik kan nu wel naar de dealer en de radio er uit laten halen en de code op laten vragen, maar dat gaat erg veel geld kosten, en ik ben bang dat ik weer dezelfde code terug krijg die niet werkt.

Ik ben al bij poging 7 dus moet elke keer 24 uur wachten om de code weer in te voeren.

Weet iemand nog een andere manier om de radio unit weer aan de praat te krijgen, het is zo stil in de auto!

Kan ik de radio unit mss reseten, en zo de code die ik heb, nog eens proberen?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Jeroen.