steueranlage defect

• Tim

Hopelijk kan iemand mij helpen, hier een beschrijving van het probleem;

's Nachts naar huis vertrokken in de Kappa 2.0 uit 96.

Onderweg begint de auto te haperen en te schokken en de melding “Steueranlage defect” komt in beeld van de boordcomputer.

Temperatuur stijgt als een gek. Dus gelijk de auto stil gezet en na een aantal minuten weer proberen te starten. Nadat we hem heel moeizaam gestart krijgen weer verder gereden. Maakt een raar geluid maar rijdt niet echt vreemd.

Daarna nog een keer hetzelfde.

De dag erna met mijn broer gebeld die vermoedde dat er een steenmarder in heeft gezeten die bij hem rondloopt. Ik zie echter geen doorgebeten stroomkabels dus toch nog maar eens proberen. Hij start weer heel moeilijk maar rijdt eigenlijk normaal, en geen melding meer.

Misschien even de accu los dat de computer kan resetten. Daarna de accu weer aangesloten maar nu start hij helemaal niet meer en ook geen rembekrachtiging.

Daarna weer onder klep gekeken en tot mijn grote schok zie ik dat er geen koelvloeistof inzit. Dat moet er dus zijn uitgelopen terwijl ik bij mijn broer op bezoek was, want de auto is wel goed onderhouden.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en wat ik hier kwijt aan ga zijn?

Of alleen eens laten kijken bij de fiat garage wat kost dat?

MVG

Tim

• Jur

Tsjonge, dat kan veel zijn.

Naast het bekende koppakkingverhaal (eenvoudig te testen bij de garage) kan het ook een schoep van de waterpomp zijn. Als daar een scheurtje zit gooit hij ook vloeistof weg. Worden alle waterslangen wel heet?

De radiator kan defect zijn maar ook de kachelradiator (vocht bij de voeten van de passagiers).

Loop dit soort zaken even na en kijk ook wat hij stationair doet met de dop van de radiator eraf….

Jur