koelvloeistof?

• poelie

Ik heb een lancia kappa 2.0

Mijn radiateur is laatst vervangen en mijn airco is bijgevuld.

Sindsdien krijg ik op mijn boardcomputer de melding dat het koelvloeistof level te laag is maar blijkt volgens mij goed te wezen iets boven het minimum. Hoe los ik dit op????

Graag een reactie moet binnen kort een hele lange rit maken en weet niet of dit verantwoord is.

• Jur

Geeft de computer dit aan dan?

Was vorige week 3 liter kwijt en hij zei niets.

Wat zegt je boardcomp dan precies?

Jur

• Frans

Hallo Jur,

Mijn boardcomputer geeft in het engels aan vrij vertaald

“koelstofvloeistof level te laag” dit doet hij na ongeveer 500 m

Zou het iets met ontluchten te maken hebben en zoja waar kan ik het dan ontluchten??

Alvast bedankt voor je reactie

Gr

Frans

• Jur

Ontluchten kan aan de linkerkant van je radiateur. Daar zit aan de bovenkant een klein, plastic zwart kraantje.

Voor het grotere werk moet je de auto met de neus flink omhoog zetten.

Dus als je ergens een flinke brug weet…….

Jur

• cHRIS

Heb ondertussen geen Kappa meer maar aan de rechterkant op een waterslang zit ook een ontluctingsnippel.

Opgepast zorg dat je een reserve nippel bij de hand hebt want die dingen zijn na aantal jaren erg broos, spreek van ondervinding, ik draaide hem namelijk af

SUCCES

CHRIS

• onno

Hoi jur,

Het moet me toch van het hart dat je schrijft ‘de neus omhoog"om te ontluchten? dit deden ze vroeger bij een renaultje 4 enz ,je denkt toch niet dat ze in de fabriek alle auto’s omhoog zetten!!

hoe kom je erbij?

De auto kan gewoon omlaag blijven en vullen met de ontluchtings nippel open net zolang tot er vloeistof uit komt let op wel snel handelen doe het anders met zijn 2en dan kan de 1 het gas erop houden

2000 tot 25oo t/min draaien,de pomp zal nu zelf de luchtbel door het systeem persen wel verwarming open op hot maar kachelventilator uit,daarna zal vanzelf de termostaat open gaan en zal je voelen dat de radiateur warm wordt net zolang totdat de vent aan slaat,dan aflaten koelen en de volgende dag kijken wat het nivo aan geeft en bijvullen tot max.

met vrgr onno