Vreemde lampjes bij spiegel lybra

• sander kuijpers

Hallo,

Kan iemand mij helpen, ik heb een lybra 1.9 jtd sw uit 2000.

Nu zitten er achter de spiegel 2 lampjes, een rode en een groene, als ik het contact aanzet gaat het rode lampje branden, waarna na verloop van tijd de groene gaat branden. Ook zit er rechts van de spiegel een soort van stekker ingang???

Weet iemand waar deze lampjes en aansluiting voor zijn??

m.v.g Sander

• Jur

De binnenspiegel heeft een automatisch dimmend systeem. Daarnaast hebben de Italiaanse versies een voorbereiding voor de Tolpas. Wellicht was jouw auto voor de Italiaanse markt bestemd?

…dat de lampjes wel aangaan maar het systeem is losgekoppeld….

Is jouw auto een import exemplaar?

Jur

• sander kuijpers

Dank je voor de reactie,

en idd zo ziet die stekker aansluiting er wel uit.

Mijn auto is op 29 dec. 2000 hier in nederland eerst toegelaten, maar dat was ook de eerste toelating, ds is volgens mij gewoon een ned. versie.

Het geeft wel een leuke sfeer in de auto, groene lampje blijft branden waardoor het dashboard in het donker altijd groen verlicht is… haha,

verders dus zinloos hier!!???

• Dick

Hi Sander,

Zo zie je maar, koop nooit een auto zonder gebruikershandleiding ;-)

Nee hoor die lampjes en dat malle ding ernaast is allemaal standaard op de Lybra.

Die stekker is inderdaad een Telepass voorbvereiding en zit op iedere Lybra. Het werkt overigens ook echt als je een italiaans of Zwitsers Telpass abonnement hebt.

Dat rode lampje gaat aan gedurende de tijd dat de electronische startup-check wordt uitgevoerd (vergelijk maar eens met de tijd dat CHECK in je display staat). Als de check OK is gaat daarna de groene led achter de spiegel aan.

Die LED is naar beneden gericht en dient als subtiele verlichting voor je dashboard.

Mooi hè!

En, als er nou ergens iets stuk gaat en je rijdt in het aardedonker en hebt bijvoorbeeld je navigatie in beeld waardoor je de displaychecks niet ziet, zie je wel het hele dashboard van zachtgroen naar zachtrood kleuren zodat je uit je ooghoek ziet dat er iets mis is.

Ja, dat heet afwerking…