Lybra vragen

• Peter

Qua uitelijk ben ik wel gecharmeerd van de lybra station en ik zoek een op lpg. Ik heb echter geen ervaringen met Lancia.

Kan iemand mij vertellen of een lybra een koprevsie nodig is bij lpg en zo ja bij welke kmstand?

Tevens de vraag om de hoeveel km de distributie en rollen vervangen moeten worden?

alvast bedankt

• onno

Hoi Peter,

bij 5 cilinder motoren moet het blok eronder vandaan om de distrbsnaar te vervangen,de 1.8 is dan makkelijker maar de nokkenasversteller gaat wel eens stuk +- 100 euro verder dijk van een motorblok….

Zelf zou ik in jou situatie kiezen voor een 1.9 jtd (diesel) lekker veel koppel.De 1.8 benzine moet er iets tehard aan trekken de 2 liter 5 cilinder duur in onderhoud

Controleer de airco en de handgrepen aan de buiten zijde of deze vast zitten..en of alles elctr werkt.

Distributiesnaar om de 60dkm vervangen hij breekt echt! bij 1.8 benz..diesel weet ik niet.

Met vrgr Onno

• Space

Hallo Onno,

Ik zit te denken om een Libra 2.0 te kopen. Weet jij wat het ongeveer kost als de distributiesnaar vernieuwd moet worden> Ik schrok er even van dat de hele motor er dan uit moet…:D en weet je waar ik nog meer op moet letten bij aanschaf? of toch maar beter een 1.8 kopen?

Alvast bedankt

Space