tikken in de motor

• Roger

Wie kan me helpen ik een delta 1.6 hpe van 97

ik een tikken in de motor

en ik had een tijdje geleden een kapote bougie

en gelijk er na dit geluid maar de motor loopt gewoon

priema en trekt ook goed alleen het geluid !!!!!!

wie weet wat dit kan zijn ????????

Gr

• Jur

Wellicht een kapotte klep?

• rome155

maar dan heeft de motor toch niet het zelfede vermogen ????

dacht ik of niet !!!!!

• Frank

Is je motor olie goed op pijl als dat namelijk niet is kan het geluiden gaan maken.

Veder kunnen het de klepstoters zijn of een van de 2 nokkenassen.

• Jeroen

goede avond Roger,

Sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van een lancia hpe 1.6 16v geweldige auto alleen sinds een paar dagen ook last van tikken van een klepstoter. Dit maakt een heel irritant geluid ( hoge tikkend geluid) vooral bij stationair draaien.Sta op het punt om dit verhelpen om de hydraulische klepstoters te vernieuwen want dan is het tikken over. Ik heb er alleen nog geen tijd voor. Dus voorlopig maar door blijven rijden. Dit probleem komt wel vaker voor bij de lancia delta. Maar kan geen kwaad, auto kan er oud mee worden alleen voor het geluid zou je hem moeten laten repareren vind het zelf namelijk ook geen gehoor. ( begin me er namelijk aan te irriteren maar dit even ter zijde)

klep stoters kosten ongeveer 19 euries per stuk, het mooiste is om ze alle 16 meteen te laten vervangen ben je meteen van dit probleem af voor een paar jaar.

Dit even ter informatie van een andere hpe rijder.

Gr J

• Mo

Jeroen,

Gaat dit ook op voor de TD uitvoering van LAncia Delta HPE 1.9TD.

Het soortgelijk geval.

Bij stationaire lijkt het geen gehoor te zijn.

Mo

• Jeroen

hi mo goede avond,

lijkt me niet want hier zitten geen klepstoters in maar verstuivers lijkt me in dit geval niet het zelfde probleem.

in iedergeval even langs de dealer voor advies. Want meestal bij diesels is er dan wat anders aan de hand.

gr van hpe liefhebber j.

• onno

Hoi Roger,

Gebruik eens 0w 40 olie van mobil,probleem is dan weg.

Met vrgr Onno

• dannym6@gmail.com

hallo ik heb ook last van die tikjes in de motor de auto heeft een gas tank gehad ik begin me aan het geluid te iriteren kan iemand tegen een redelijk prijs dit voor mij maken mail mij dan aub mvg danny