accu Lancia Ypsilon

• jwh

Met mijn handen in het haar plaats ik hier een berichtje. Wie o wie kan mij (en de garages) helpen.

Als ik even niet heb gereden heb (ca. 1 week) blijkt de auto niet te starten, accu leeg gelopen. Dit is niet de eerste keer. Al bij diverse garages geweest. Nee mevrouwtje, u moet een nieuwe accu… heel normaal… Echter ik heb nu 2 jaar garantie op de accu en dan ineens is de accu na doormeten nog wel ok (ja ja), maar verbruikt mijn auto in stilstand stroom (geen radio en lampen laten branden). Je raad het al, valt dus buiten de garantie. Na drie nieuwe accu's (in 3 jaar tijd) en een rekening van ca. 150 euro voor het zoeken naar het probleem (maar niets kunnen vinden), probeer ik het via deze site.

Vraag gerust, weet echt niet waar ik zoeken moet, maar wil wel graag dit autootje houden, maar ook graag even op vakantie en daarna gewoon weer rijden … lijkt me heerlijk!

Lancia Y 1.2 - 2002

PS: deze laatste accu zit er nog geen half jaar in, dus ook geen strenge winter meegemaakt of ander natuur geweld!

• Olav

Heb ooit zoiets gelezen bij Range Rover. Het alarm en afstandbediening werkt met een bepaalde frequentie die een computer “wakker” houdt en zolang ie wakker is, verbruikt hij stroom. Bij die Range Rover bleek het te gaan om zo'n weerstation met een sateliet die elke 30 seconden een signaal uitzendt naar de homebase en daar reageerde de auto op.

Het is maar een idee. Succes ermee.

• luc

er is dus een stiekemerd die stroom verbruikt, doe eens een lampje tussen de accupool en het chasis dat zal dan lichtjes branden, vervolgens wat zekeringen eruit om vast te stellen in welk gedeelte er stroom verbruikt wordt.

zou toch ook maar eens de radio eruit halen kan zijn dat er lekspanning in zit

als het lampje uitgaat dan weet je waar je verder moet zoeken succes

gr lucjwh schreef:

>

> Met mijn handen in het haar plaats ik hier een berichtje. Wie

> o wie kan mij (en de garages) helpen.

>

> Als ik even niet heb gereden heb (ca. 1 week) blijkt de auto

> niet te starten, accu leeg gelopen. Dit is niet de eerste

> keer. Al bij diverse garages geweest. Nee mevrouwtje, u moet

> een nieuwe accu… heel normaal… Echter ik heb nu 2 jaar

> garantie op de accu en dan ineens is de accu na doormeten nog

> wel ok (ja ja), maar verbruikt mijn auto in stilstand stroom

> (geen radio en lampen laten branden). Je raad het al, valt

> dus buiten de garantie. Na drie nieuwe accu's (in 3 jaar

> tijd) en een rekening van ca. 150 euro voor het zoeken naar

> het probleem (maar niets kunnen vinden), probeer ik het via

> deze site.

>

> Vraag gerust, weet echt niet waar ik zoeken moet, maar wil

> wel graag dit autootje houden, maar ook graag even op

> vakantie en daarna gewoon weer rijden … lijkt me heerlijk!

>

> Lancia Y 1.2 - 2002

>

> PS: deze laatste accu zit er nog geen half jaar in, dus ook

> geen strenge winter meegemaakt of ander natuur geweld!

• jwh

Dank je Luc, Klinkt vrij logisch zoals je het schrijft. Ga ik zeker checken!

• Mo

Das een handige tip.

ik had namelijk gelijke probleem met mijn Lancia Delta TD.

Maar op de een of andere dag was het probleem voorbij.

Maar lijkt nu weer terug te zijn.

Mo