Lancia Kappa 2000

• Ramon Kuijlen

Ik heb vandaag een Lancia kappa gekocht uit 2000.

Nu houd ik wel van een beetje muziek (naast het geluid van de motor),

niet het geboem hoor maar een beetje rock ofzo. Ik zou graag weten waar ik het beste mijn kabels voor mijn versterkers langs kan leggen.

Ook zou ik graag weten door welke speakers ik de originele kan vervangen. (afmetingen ed.)

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groeten Ramon.

• Max

Hai Ramon,

Ik vraag mij af of iemand je al verder heeft kunnen helpen, want ik wil ook het een en ander in mijn Kappa bouwen. Deurspeakers wordt al lastig vanwege de geringe inbouwdiepte. Zelf zit ik te overwegen de stroomkabel onder de auto door naar de kofferbak te brengen (in een slagvaste buis) en de signaalkabels via de middenconsole naar achteren. Voor de deurspeakers (helaas) de standaard kabels gebruiken vanwege de stekkerverbinding aan de deuren. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit.

GrtnRamon Kuijlen schreef:

>

> Ik heb vandaag een Lancia kappa gekocht uit 2000.

> Nu houd ik wel van een beetje muziek (naast het geluid van de

> motor),

> niet het geboem hoor maar een beetje rock ofzo. Ik zou graag

> weten waar ik het beste mijn kabels voor mijn versterkers

> langs kan leggen.

> Ook zou ik graag weten door welke speakers ik de originele

> kan vervangen. (afmetingen ed.)

>

> Alvast bedankt voor jullie reacties

> Groeten Ramon.

• Jeroen

Ik heb hetzelfde probleem alleen wil ik achterin speakers bouwen die er niet in zitten. weet iemand in middels de diameter van die dingen? in het boekje staat veel maar niet de diameter.

Vr.gr

jeroenvdwal@gmail.com

• jeroen van der wal

Jongens, als jullie toevallig ook een LS uitvoering hebben bespaar je dan de moeite. heb vandaag een versterker subwoofer en andere speakers ingebouwd in de auto en heb ook bij de garage geinformeerd voor stroomkabel enzovoorts. of die onder de auto door kon. hebben ze gedaan.. achteraf 55 euro naar de kloten.. de Lancia Kappa heeft al standaard voorbereiding voor versterker aansluiten. als je de kofferbak opent en rechts achter het zekeringvak zit:

stroomkabel (in motorruimte zit al glaszekering van 30 Ampere)

massakabel ( is al aangesloten)

Tulpkabel (ligt al in je ruimte van je radio .. even diep graven)

remotekabel zit er aan vast.

de kappa heeft al scheidingsfilters achter de speakers zitten dus is alleen versterker kopen subwoofer kopen en aansluiten die zooi. mijn kentekenplaat staat al te trillen maar voor de voorzijde moet je inbouwdiepte 3,5 cm hebben die is lastig te vinden. ik heb achterin wel andere gebouwd en de voor laten zitten die niet versterkt zodat je doffe klappen van je sub krijgt achterin je kofferbak je speakers achter de tonen oppakken en de voorspeakers en tweeters je hoge tonen pakken. neem wel een goede versterker en niet een van de kijkshop en vier kanaals is het beste. heeft je radio 2 kanaals uitgang? neem dan een tulp splitter kabel (2 x) zodat je vierweg krijgt.

succes !!!

• jeroen

Jongens bespaar je de moeite. de inbouwdiepte van de speakers voor is diameter 13 cm en inbouwdiepte 35 mm. dit is een dusdanige afwijkende maat dat ik al 4 weken zoek maar niet vind. wat een oplossing is is 13 cm met mooie uitstraling halen en die inbouwen met 2 busjes ervoor voor de schroeven. je roosters eraf houden . of customizen dus laten bouwen dan zit je aan de 200 euro per stuk. achter is het vrij simpel 16.5 cm inbouwdiepte en tweeters voor is gewoon standaard hou rekening met de scheidingsfilters die af fabriek in de kappa zitten