temperatuur kappa 2.0

• frank

Hallo,

Ik heb net een Kappa 2.0 automaat uit 1996 aangeschaft. Nu blijkt dat als ik in de file rij, de temperatuur behoorlijk oploopt. Het koelwater is op niveau en ik hoor de ventilator aanslaan. Blijft over de thermostaat lijkt mij. Weet iemand of dit makkelijk zelf te vervangen is? en weet iemand of er een werkplaatshandboek te verkrijgen is voor een Kappa?

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Groet, Frank

• Jur

Beste Frank,

Op zich is het wel een Kappa-kwaal dat de meter nogal fluctueert. Het lijkt erop dat het de olietemperatuursensor is die daarvan de oorzaak is maar inder4daad de thermostaat kan het ook zijn. Laat vooral die thermostaat even nameten. Vervangen is een eurootje of 90 bij een gewone garage en die sensor weet ik niet qua kosten.

Als je kachel het wél altijd goed blijft doen is er weinig reden tot zorgen maar….. een goede temperatuurwaarde is wel zo prettig.

• rino

bij mij met 434.000 km op de teller nooit over deze kwaal iets vastgesteld. Geef je email adres, ik kan je wel een digitaal werkplaatshandboek in pdf formaat mailen.

Groet, Rino

• frank

Dank Jur,

De temperatuur is niet meer zo hoog opgelopen. In de file komt de meter net over het midden. wat me wel opvalt is dat de buitentemperatuurmeter een veel hogere temperatuur aangeeft dan het werkelijk is. Hebben die 2 met elkaar te maken?

• Jur

Nee die staan niet in verbinding, maar onder je buitenspiegel kan het erg warm worden….. (daar zit de sensor, dat zwarte pukkeltje zeg maar)

Jur