Dat een airco niet werkt kan veel oorzaken hebben,maar het volgende probleem zal zich vermoedelijk voordoen,er zit R op het waterreservoir een klein kastje ( computer of regeleenheid van de airco).
Onder het kapje zitten relais (kleine zwarte van 20 amp je moet die van de ventilator hebben deze zit vermoedelijk vast geplakt en vervangen voor een 30 amp,dan ben je van het probleem af,ja ook ik snap niet dat fiat van die kleine relais gebruikt voor het aansturen van je airco deze maakt namelijk verschrikkelijk veel schakelingen en wordt dan ook erg heet.
De aircopomp (vermoedlijk DENSO) gaat eigenlijk nooit stuk wel kan de magneet koppeling zijn versleten (komt bij vw wel eens voor)deze koppeling kun je laten vervangen bij een gespecaliseerd aircobedrijf niet bij de dealer deze vernieuwen de hele pomp.
Een koppeling kost ongeveer 250 euro in de handel bv brezan ik moet er wel bij zeggen dat ik niet precies weet of voor dit type pomp een losse kopppeling is te verkrijgen,maar dit terzijde omdat ik eigenlijk al weet dat het dat relais is