4 gasmeting apk

• Frans

Ik heb een probleem met mijn kappa,tijdens de apk konden ze de gasmeting niet doen omdat de motor niet op 2500 rpm wil blijven hij zakt aldoor af naar 2000 ,2100 rpm en hij moet 6sec op 2500 rpm blijven.Er is inmiddels een andere luchtmassameter in geplaatst omdat gezegd werd dat daar het probleem in zat, maar niet dus(hij was overgens wel stuk)en ik heb hem ook gereset.

Wie heeft misschien voor mij de oplossing behalve in de brand steken. Het is een kappa 2.0 uit '96 HELP???????

• Rino

Het motormanagement systeem is van heel wat input afhankelijk teneinde zijn output te berekenen, de luchtdebietmeter is er eentje van. Ik rij in een Kappa met 2.4 benzine motor en heb een gelijkaardig probleem eerder kunnen verhelpen met de vervanging van de lambdasonde. Aardig duur spul, ik heb er eentje zeer betaalbaar kunnen vinden via www.onderdelenzoeker.nl.

Succes

• Frans

Ik heb mijn probleem opgelost en is mijn kappa eindelijk goedgekeurd.

Wat heb ik gedaan???? ik heb de connector van de lamdasonde losgekoppeld en daarna laten keuren en de 4 gasmeting was perfect zowel op 2500 rpm als stationair was de waarde perfect,snap er nog geen hout van maar het heeft gewerkt vraag me alleen af waar de lamdasonde voor is want zonder dat ding loopt m'n auto beter! desalniettemin iedereen hartelijk bedankt voor de hulp.

• harmjanneke

ja dat zou ik wel doen, gewoon in de fik steken

• thei

als je hem in de fik steekt komt ie helemaal niet meer door de APK

• barrie

mongoll jonge!!!