Rook stationair lopen

  • Verde York

    Ik heb sinds kort een Lancia Delta EVO 1.

    Nu rookt dat ding behoorlijk bij stationair lopen van de motor.

    Waarschijnlijk kleprubbers, klepgeleiders.

    Heeft iemand ooit dit probleem gehoord bij een motor die 50000 km heeft gelopen ?

    Ik heb er veel geld voor betaald en baal dus behoorlijk !

  • onno

    Hoi,

    Wat heeft de km stand temaken met HOE er is gereden die 50000 km,dat hangt toch van een hoop af,wat voor olie gebruik je enz……

    Maar even terug tekomen op je vraag het kunnen ook je zuiger veren wezen laat dus even je compressie meten dan weet je ook om welke cilinder het gaat,en zo ga je niet gissen en weet je meteen waar de fout zit.

    Met vrgr Onno

  • sjoerd

    Vertel even iets meer over de auto. Waar gekocht, vorige eigenaar, km.stand,chip etc. Misschien kunnen we dan wat historie achterhalen voor je.

    Roken kan ook van de turbo / carter ontluchting/ foute chip etc af komen.

    Overmatige slijtage van de klep geleiders kwam bij de eerste 16v serie voor, bij de latere evo niet meer. Dit komt dan wel weer voor bij niet warm rijden, verkeerde olie en niet gestelde tijdig kleppen waardoor ook nokkenasslijtage optreedt.

    Kleprubbers verharden door de hoge temperaturen wel sneller. Hiervoor zijn speciale teflon versies te koop die dit probleem een heel stuk helpen voorkomen.

  • Verde York

    Van de auto is de hele onderhoudshistorie bekend.Ik heb hem gekocht van een particulier en met 70.000 km is er een nieuwe motor ingekomen.Ik heb hiervan bewijsstukken.Verder is de auto dealer onderhouden.Ik heb al kunnen zien dat het de turbo niet is. Ook de compressie is goed van alle cillinders. Verder is er nog niet getest. Ik had dit trouwens niet verwacht met een motor die 50000 km gelopen heeft. Dacht dat ik een goede aankoop had gedaan,maar dat is dus niet zo.Dit moeten jullie zien als een waarschuwing !

  • Sjoerd

    Je kuntje probleem hier eens voorleggen:

    http://forums.delphiforums.com/LanciaSport/start

  • jan pieter

    Hoi,

    kun je me vertellen of je rook probleem inmiddels is opgelost? (duscussie is best oud)

    maar ik heb bijna hetzelfde nu.. ;-(

  • mouthaan r

    Negen van de tien keer is het overigens geen cilinderkop probleem, maar ligt het aan de turbolader. Bij wagens met hogere km standen is het dan wat moeilijker

    in te schatten omdat dan inderdaad slijtage van klepstelen,rubbers enz. geen raar fenomeen zou zijn. Maar idd, lage km.standen zeggen helemaal niets over de

    staat van een motorblok, tenzij je zelf nieuw koopt, en je netjes aan alle regels houd.

    Mvrgr. mouthaan r