Ik bezit een Lancia Delta HPE 1.6 16v van september 1996. De auto is voorzien van airco (ECC).
Deze airco werkt (en koelt) op zich prima, maar bij regenachtig / vochtig weer heb ik last van overmatig veel condens op alle ruiten, in welke stand ik de airco ook zet. Het is soms zo erg dat zelfs de vooruit met de blower op maximum en vol op de vooruit gericht nog nauwelijks doorzichtig is! Tijdens langere ritten wisselen volkomen beslagen ruiten zich af met het opeens geheel verdwijnen van de condens… die dan later weer terug komt enz. Ik hoor/voel de compressor regelmatig aanslaan dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.
De airco is onlangs nog opnieuw gevuld (klacht kwam zowel daarvoor als erna voor), en de auto lekt nergens. Ik vermoed dat het door de airco onttrokken vocht niet weg kan lopen en zo misschien terug in het interieur komt… Herkent iemand dit probleem, en wie weet een oplossing?
NB: de auto is dus niet nat als hij stil gestaan heeft, maar de condens komt pas als de airco een tijdje heeft aangestaan.
Alvast bedankt!
Paul van Son