Hoe?; Import uit Italië

• Remus

Ben op zoek naar iemand die mij precies kan uitleggen hoe het in z`n werk gaat om vanuit Italie

een tweede-hands auto naar Nederland mee te nemen.

*Hoe werkt de tennaamstellings overdracht (kenteken/eigendomsbewijs)

-moet men zoals in Nederland bij een postkantoor het kenteken overschrijven?-

*Ik wil om kosten te besparen -of financieel interessant te houden- zelf met de auto naar Nederland rijden, bestaan er daar export kentekens?

Mail of bel me svp, of SMS mij je telefoon nr dan bel ik terug

Alvast bedankt, Remus

0626132235

• patrick

Goedemorgen. Je wilt je eigen auto uit Italie ophalen. Het liefst rijdend uiteraard, dat scheelt een hoop kosten. Dan moet je de Italiaanse verkoper zo gek krijgen dat ie het kenteken erop laat zitten, Dan moet je bij je eigen nederlandse verzekeraar dekking op een Italiaans kenteken zien te regelen. Het is mij op deze manier nooit gelukt helaas. Als je je auto met een trailertje gaat halen heb je een aankoopbewijs nodig (daar kunnen ze bij de grens wel eens om vragen) en een officieel dokument waaruit het bouwjaar van de auto blijkt ( dat heb je nodig bij de RDW / Douane voor het vaststellen van de BPM) Het mooiste is om de originele papieren mee te krijgen, ze bij het RDW station te laten kopieren en stempelen , dan kun je ze weer terugsturen naar Italie. Als de Italiaanse eigenaar zijn papieren al heeft ingeleverd zul je naar het plaatselijke ACI kantoor moeten gaan om een dokument van je auto te kopen (kost 30.000 lire) waaruit de historie, dus ook het bouwjaar van de auto blijkt. Dat heet een chronologica ………( ik kom opeens niet meer op het italiaanse woord, maar het was geen pizza). Meer heb je niet nodig. succes ermee