LPG3

• Martin

Hallo,

Ik heb al eerder een berichtje achtergelaten en ik hoop dat iemand iets van dit onderwerp afweet. Is he mogelijk om een LPG1 tank om te bouwen tot een LPG3 tank (in een delta uit '97; LPG tank van datzelfde jaar).

Als dat kan; waar laat je dat dan doen en wat kost zoiets?

Bedankt voor de reactie,

Martin

• rogier

Nou….

Je bedoelt waarschijnlijk dat je een G2 installatie hebt, en nu een G3 wil hebben met als voordeel het belastingvoordeel. Ik denk dat je de oude eruit moet laten slopen en een nieuwe G3 installatie erin moet laten zetten. Of een 2e handse ofzo. G3 werkt anders. Werkt via motormanagment geloof ik, dus kun je een nog schonere verbranding krijgen. Een nieuwe G3 gasinstallatie kost 3.000 a 4.000. Je hebt ook een G3 LPi installatie (heb ik) en dan wordt het gas vloeibaar in de cylinderkamers gespoten door gas verstuivers. Normale systemen hebben een verdamper. Voordeel van LPi is geen backfire-schade meer (scheelt je een paar luchtfilters) en vermogen is vergelijkbaar als met bezine. Nadeel is dat het wat duurder in aanschaf is (ca 6.000) en dat je de eerste km's op benzine moet rijden na het starten omdat het systeem (zit een pomp in de gastank) op druk moet komen. Dat laatste kost je wel een tank benzine per maand. Maar het blijft lachen bij de pomp omdat je ongeveer 100,= minder als je voorganger hoeft te betalen.

Rogier.

• Martin

Hallo Rogier,

Ik heb een LPGi 1 installatie; dus met directe inspuiting i.p.v. verstuiving. Volgens Erwin is het wel mogelijk om deze om te bouwen tot LPG3 tank (zie hieronder).

Martin