Verlichting airco Delta

• Martin

Beste Lancia vrienden,

Ik heb, zoals volgens mij bijna ieder Delta rijder, weer een probleem met de verlichting. De lampjes van de verschillende standen van de airco branden niet (de temperatuuraanduiding wel).

De dealer had de lampjes al een keer vervangen en toen deed alles het weer een paar dagen. De lampjes en de zekeringen zijn goed, maar toch werkt het weer niet. Zo'n nieuwe kastje (inclusief alle andere airco knopjes) kost volgens de dealer fl.600,-. Hoe kan het -goedkoper- opgelost worden?

Martin

• Imre Verbunt

Ik heb ook al enige tijd problemen met de verlichting van het regelpaneel . Ik heb het probleem dat de symbolen niet verlicht zijn waardoor ik 's-avonds op gevoel en geluk de juiste knop met proberen te vinden. De lampjes die er achter zitten zijn verder in orde maar branden, niet dus. Enkele tijd terug gaf iemand aan dat het kan liggen aan een transistor of iets dergelijks. Ik zou het moeten vinden ergens in mijn dashboard??? Heb jij hier ook problemen mee of zij de lampjes gewoon kapot.

Zou het misschien iets zijn om een nieuw paneel op de sloop te zoeken??

Als je een betere tip krijgt m.b.t. een goedkoop adres laat mij dit even weten.

Succes

• Martin

Hallo Imre,

Ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem als jij; de symbolen zijn niet verlicht terwijl de lampjes wel gewoon goed zijn.

Ik verwacht dat dit probleem toch wel op te lossen valt; een nieuw regelpaneel bij de sloop halen is hopelijk de laatste mogelijkheid.

Ik hoop dat er nog wat Lancia techneuten zijn die wat ideetjes hebben!

• rogier

Hallo dan,

Ik was degene die met dat transistoren verhaal kwam, ik zal van de week dat paneel wel ff loshalen (zodat ik de verlichting van de luchtroosterknop kan vervangen) kijk ik gelijk wel ff hoe dat nu zit.

Jullie horen het dan wel,

Rogier.

• arnoud

Beste Martin,

Ik had deze week hetzelfde met mijn dedra 19 tds uit '97. In één keer viel een groot deel van de verlichting van het display uit. De lampjes en de temp.uitlezing deden het wel gewoon. Ik heb toen (tijdens het rijden, niet zo verstandig) tegen de bovenkant van het paneel gedrukt waardoor alles weer ging branden. Het was dus een simpel contactprobleem. Maar ja dat zul jij misschien ook al wel geprobeerd hebben ?

Groeten Arnoud