temperatuurmeter Delta

• Martin Guerand

Beste Lancia liefhebbers,

De temperatuurmeter van de koelvloeistof in mijn Lancia Delta HPE uit '97 schommelt nogal. Na een tijdje file rijden loopt de meter op naar 110 graden; na een tijdje rijden loopt de meter snel weer terug naar 70 graden.

Is dat de bedoeling? Ik dacht altijd dat 110 graden toch wat aan de hoge kant zou liggen.

Met vriendelijke groet,

Martin Guerand

• r.nieuwenhuis

ja dit is niet goed meschien koelwater systeem verstopt of lekkekoppaking

gtreotjes ron dedra driver

• ron

Slaat je ventilator wel aan? tijdens het file rijden.

Temperatuur schommelingen zijn normaal tijdens het rijden, maar dit is te extreem.

• marco(1,8 VVT HPE)

Bij mijn delta is het nog extremer als ik file-rij loopt de meter op naar 90 graden,als ik gewoon rijdt zakt de temp volgens de meter terug naar 50 graden, dit is bij mij al zo sinds ik deze auto heb (1,5 jaar),die meetzender is volgens mij niet nauwkeurig,bij mijn vorige auto“s honda was de meter zeer nauwkeurig en voorspelbaar,dit is volgens mij gewoon een kwaal die je kan negeren bij delta”s.

• marco(1,8 VVT HPE)

Correctie mijn temp schommelt tussen de 60 en 90 graden ,olietemp meestal rond de 60 graden .

• Martin

Ik hoop dat de afwijking gewoon komt door een behoorlijk onnauwkeurige temperatuurmeter. De ventilator slaat namelijk bij het filerijden wel aan (bij ongeveer 100 graden). De temperatuur loopt dan terug naar zo'n 100 graden.

De dealer vertelde me dat dit geen probleem was, zo lang de ventilator maar aansloeg.

• Dragan

Dit is normaal bij (wat oudere) Lancia's, sommige Alfa's hebben dat ook!!

Grtjs,

Dragan