Hoi,
Ik rijd een 1.6 op LPG op G3, tis wel een LPi installatie, dus wordt het gas vloeibaar ingespoten i.p.v. een verdamper, geen last van backfire dus, en evenveel motorvermogen als op benzine. Het merk is Vialle.
Ik heb absoluut nooit geen klachten, er staat al bijna 2 ton op de teller.
Wat ik wel eens hoor is dat een 1.9 TD lekkerder rijdt dan een 1.6 , maar ik heb zelf nog nooit in een 1.9 TD gereden. Wat ik ook hoor van alle 1.9 TD rijders is dat ze allemaal problemen met de versnellingbak hebben (maar dat begin ik ook te krijgen)
Nadeel van mijn systeem is dat er maar 21 liter ingaat (met een 35 litertank moet er toch minstens bijna 30 inkunnen). Hij rijdt een op 10, dus elke 200 km tanken, dat is soms wel 3x per dag. (Maar ik heb wel een hoop Esso punten). Maar dat ligt dus aan die 80% vlotter die er eens uit moet worden gesloopt
Een ander nadeel is dat ie de eerste minuten op benzine rijdt om gas op druk te laten komen, dat is wel een tank per maand a 100,- dus 1200,- per jaar aan benzine betalen voor een auto op gas. Dat is frustrerend, maar misschien kan er iets aan gedaan worden door gasinbouw station.
Gas met G3 korting is trouwens het goedkoopst. ik betaal 280 per kwartaal, op benzine zou ik 230 moeten betalen (scheelt dus niets, maar ik kan er een paar tientjes naast zitten)
Ik zou dus gas aanraden, maar dan wel met G3 korting en een LPi.