lampjes vervangen dashboard Delta

• rogier

Hoi,

Eens in de zoveel tijd moeten er eens lampjes vervangen worden van het dashboard. Alleen ikzelf heb het lampje van de draaiknop van het luchtrooster BOVENOP het dashboard nooit zien branden en de vraag is dus aan een andere lancia delta 2 rijder of er wel een lampje in hoort te zitten. Want als ik er zelf moet achterkomen, moet ik dat rooster erafhalen, met beschadigingen en afgebroken lipjes e.d. je kent het wel.

Ik hoor het wel.

Rogier.

• Arjen

Hoi Rogier,

Ik rij een Dedra wagon, en heb dat bewuste lampje ook nooit zien branden. De auto is wel 2e hands gekocht toen-ie 2,5 jaar was, dus zou kunnen dat er wel een lampje hoort te branden. Lampje boven asbak en achter sigarettenaansteker waren kapot toen ik 'm kocht. Deze waren simpel te vervangen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat er GEEN lampje in hoort te zitten, omdat dit 's avonds misschien teveel in je zicht zit en daarmee dus afleid.

Wie o wie heeft er wel een lampje branden bij het bovenste ventilatierooster?

Groeten, Arjen

rogier schreef:

>

> Hoi,

>

> Eens in de zoveel tijd moeten er eens lampjes vervangen

> worden van het dashboard. Alleen ikzelf heb het lampje van de

> draaiknop van het luchtrooster BOVENOP het dashboard nooit

> zien branden en de vraag is dus aan een andere lancia delta 2

> rijder of er wel een lampje in hoort te zitten. Want als ik

> er zelf moet achterkomen, moet ik dat rooster erafhalen, met

> beschadigingen en afgebroken lipjes e.d. je kent het wel.

>

> Ik hoor het wel.

>

> Rogier.

• hugo

die van mij (delta hpe) brand ook niet, zal wel zo horen dan.

hugo

• michel

Ciao a tutti`s

Er zit geen verlichting op het ventilatie rooster vlakbij de voorruit !!!

Ik heb er zaterdag nacht nog even naar gekeken in mijn delta hpe

maar er brand niets, maar dat hoort denk ik ook niet.

FORZA - LANCIA

• Erwin

Bij mijn Delta HPE branden alle lampjes in de draai knoppen van de ventilatie roosters. Je bedoelt toch het ventilatie rooster boven de regelknopen voor de ventilatie. Want deze brandt bij mijn wel.

???

• rogier

Nee, helemaal bovenop het dashboard.

Ik denk dat er geen een in hoort te zitten, zal inderdaad wel hinderlijk zijn 's avonds. Maar het ging er ff om dat ALS er een inzit, deze wel moet branden.

Maar bedankt allemaal, hoef ik dat niet open te slopen. Hoe kom je trouwens bij dat lampje van het middelste rooster boven de bedieningsknoppen? (die is dus wel echt stuk bij mij) De linker en rechter weet ik nog, met een paar schroefjes. Die op de achterbank doet het gelukkig nog.

Groeten, Rogier.

• Imre Verbunt

Zover ik weet zitten er 2 schroefjes in de asbak (aan beide kanten). Als deze zijn losgemaakt kun je je ventialtiebediening gedeeltelijk loshalen en naar voren klappen. Wanneer je nu aan de onderkant van de ventilatieroosters kijkt zie je nog twee schroefjes zitten. Nagel me er niet op vast maar, zover ik weet heb ik deze nog niet zo heel lang geleden op deze manier vervangen. Ikzelf heb namelijk problemen met mijn bedieningspaneel voor de ventilatie. Het is namelijk zo dat de symbolen (de tekens voor bijv. voorruit etc..) niet oplichten in het donker terwijl is zeker weet dat deze horen te branden gezien er lampjes aan de achterkant ziiten voor zowel de groene lampjes aan de voorkant als de symbolen. De lampjes zelf zijn in orde maar branden niet??? Waarschijnlijk heb ik een nieuw paneel nodig omdat er misschien iets is doorgebrand.

Gisteren had ik een groter probleem!! Uitlaat kapot!! Kost weer geld.

Ik hoop dat je vooruit kunt met bovenstaande informatie.

Imre Verbunt

• rogier

Ja, dat van dat bedieningspaneel loshalen wist ik. Had ik al es gedaan uit nieuwsgierigheid. Wilde weten wat voor elektronica daarachter zat. Dat verhaal van die symbolen lampjes is vervelend. Ze worden via een microprocessor geschakeld. Je moet mij er ook niet op vastpinnen, maar dat weet ik omdat er een symbool van de temperatuur aangaat zodra je de buitentemp knop indrukt als het hele spul op “off” staat. Dus ff de spoortjes volgen en kijken tot je een transistor tegenkomt. Die ff meten met een multimeter met een diode tester. Die transistor zal wel stuk zijn. Kan namelijk dat een lampje wat stuk gaat, in ergste geval sluiting gaat maken, kunnen transistoren niet tegen. Indien nog vragen hoor ik het wel.

Rogier.

• Imre Verbunt

Hoe ziet deze transistor eruit??

Het is wel zo dat de symbolen niet branden maar de groene lampjes naast de symbolen branden wel. Verder zie ik als ik goed kijk dat op op de zwarte toesten ook een klein doorzichtig rondje is te vinden hoort hier ook iets te branden??

Als je je email adres geeft zal ik proberen een foto door te sturen waar ik het op aan kan geven.

Zou het regelpaneel beschadigd zijn, wat zou een nieuwe of tweedehand kosten??

Alvast bedankt

Imre Verbuntrogier schreef:

>

> Ja, dat van dat bedieningspaneel loshalen wist ik. Had ik al

> es gedaan uit nieuwsgierigheid. Wilde weten wat voor

> elektronica daarachter zat. Dat verhaal van die symbolen

> lampjes is vervelend. Ze worden via een microprocessor

> geschakeld. Je moet mij er ook niet op vastpinnen, maar dat

> weet ik omdat er een symbool van de temperatuur aangaat zodra

> je de buitentemp knop indrukt als het hele spul op “off”

> staat. Dus ff de spoortjes volgen en kijken tot je een

> transistor tegenkomt. Die ff meten met een multimeter met een

> diode tester. Die transistor zal wel stuk zijn. Kan namelijk

> dat een lampje wat stuk gaat, in ergste geval sluiting gaat

> maken, kunnen transistoren niet tegen. Indien nog vragen hoor

> ik het wel.

>

> Rogier.

• rogier

Dat doorzichtige zwarte rondje laat ook licht door in het donker, kun je zien waar je op moet drukken. Als je het systeem of off zet, gaan alle lampjes uit, ook de lcd verlichting van temperatuur en air. als je nu op de buiten temp drukt, gaat het lcd van de temp wel branden? De symbolen van de 8 toetsen branden tegelijk met de buitenverlichting. Ik zou ff dat spul los moeten halen hoe het precies werkt, gaat dit weekend vast niet lukken. druk.

Rogier.