delta turbo diesel vragen

• vanderlinden

Wie is ook in het bezit van zo'n (Fiat) Lancia (Delta of Dedra) en kan mij helpen met de volgende problemen:

1 Een goede dealer regio Dordrecht (Weijers te Dordrecht is zacht gezegd prut)

2 Mijn 98-er Delta diesel (175 dkm) heeft het volgende probleem: vanuit de versnellingsbak komen (als de bak warm is) reutel en ratelgeluiden. Ik heb reeds de koppeling laten vervangen (was toch gaar) maar dat hielp maar voor een deel.

Zonder nu weer dik 1000 piek uit te geven wil ik van dit probleem af. Wie heeft een advies voor mij ??

3 Tip: ik had spontaan last van lekkage bij de passagiers stoel na een heftige regenbui, dit kort na het vervangen van het interieur filter !! De oplossing was een beetje kit !

hoor gaarne, groet,

Ite van der Linden

• Marc Jacobs

Beste Ite,

bij 180dkm begon de bak van mijn dedra td ook te ratelen, maar in eerste instantie alleen in z'n 5. Niet veel laten was schakelen uitgesloten. Mijn remedie was een nieuwe bak (sloop). Ik heb hem er in laten zetten door Penders (sloper) in Vlaardingen. Rare zaak maar betaalbaar en de bak doet het prima.Mijn advies is om een keer langs Franke te rijden (rijksstraatweg in Wassenaar) en hun eens een kjkje te laten nemen. Dealers in de regio Dordrecht zelf weet ik niet, maar Franke overtreft de meeste garages wel, en de oldtimers en klassieke lancia's bij hem zijn een omrit zowiezo wel waard.

succes,

marc

• Buik

Penders is zeker een vreemde sloperij. Dat je niet te veel betaald hebt is zeker een uitzondering. Ik heb een keer een rem-klauw gekocht bij hun voor 250,-. Helaas was dit de verkeerde en toen ik hier mee terug ging kreeg ik niet me geld terug maar een tegoedbon.

• rogier

Over die versnellingsbak slecht nieuws. Iedereen die ik eens gesproken heb met een Lancia Delta TD heeft problemen met bak, of al een nieuwe. Ikzelf met m'n 1.6 Delta bij 180.000 ook problemen, gaat soms niet in z'n 4, en als ie er al inzit, gaat-ie er niet meer uit. Vooral dat laatste is lastig, verder perfecte auto.

• golamun

Hello Ite,

Ik ben in het bezit van een Lancia Delta uit '96, heb dezelfde problemen met water lekkage. Met het enige verschil dat het bij mij door de balk waaraan de passagiers deur bevestigd is naar binnen komt bij heftige regenbuien. Weet jij hier toevallig ook de oplossing voor.

Waar zit trouwens de interieur filter ergens dan ??????

groeten Mo.