Speakers in Delta HPE

• Vincent

Ik ben sinds kort eigenaar van een Lancia Delta HPE HF Turbo uit 1996.

Tot nu toe ben ik meer dan tevreden!

Ik heb echter het volgende probleem: ik wil namelijk achter de roosters bij de achterbank speakers inbouwen. Hier hebben de orginele speakers gezeten, maar de vorige eigenaar heeft deze eruitgehaald.

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier weer speakers in krijg. Ik mis volgens mij een soort van beugel of iets waarmee ik de 13 cm speaker kan monteren. Bij de Dealer kunnen ze me niet helpen. De orginele montage kits zijn namelijk niet los leverbaar.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleempje?

• Erwin

Kijk wel even of er speakerdraad zit. Is bij mij niet het geval.

Ik heb zelf ook gekeken en nagevraagd. Maar Sony zou ze moeten hebben maar heb ze nooit kunnen vinden.

Succes.

• Arjen

Kijk even op Ricardo.nl, daar heeft iemand Pioneer 2-weg te koop, naar zijn zeggen uit een Delta HPE gehaald. Dit is het kavel:

142740: Pioneer tweeweg Car Speakers + Tweeters vanaf f 1,=

Ik liep er tegenaan toen ik gewoon “Lancia” intikte in de zoekfunctie. Veiling van het kavel loopt nog tot 26 augustus.

Groeten, Arjen

Vincent schreef:

>

> Ik ben sinds kort eigenaar van een Lancia Delta HPE HF Turbo

> uit 1996.

>

> Tot nu toe ben ik meer dan tevreden!

>

> Ik heb echter het volgende probleem: ik wil namelijk achter

> de roosters bij de achterbank speakers inbouwen. Hier hebben

> de orginele speakers gezeten, maar de vorige eigenaar heeft

> deze eruitgehaald.

>

> Kan iemand mij vertellen hoe ik hier weer speakers in krijg.

> Ik mis volgens mij een soort van beugel of iets waarmee ik de

> 13 cm speaker kan monteren. Bij de Dealer kunnen ze me niet

> helpen. De orginele montage kits zijn namelijk niet los

> leverbaar.

>

> Heeft iemand een oplossing voor mijn probleempje?

• Hugo

Voor goede speakers zou ik 13 cm. van “Caliber” kiezen maar om het echt goed te doen moet je de originele hoedenplank vervangen door een op maat gemaakte mdf plank met 6*9 ovale speakers van “Caliber”.

Kijk maar is op www.caliber.nl.

Succes!

Groeten,

Hugo de Jong

• Vincent

Mijn probleem is opgelost!

Het heeft ff wat moeite gekost…

Na veel speuren heb ik de Lancia onderdelen nummers weten te achterhalen voor het monteren van speakers in m'n Delta HPE (in de panelen bij de achterbank).

Je hebt in totaal nodig:

8 x 82422490

Ca. fl. 1,00 per stuk

Dit zijn de zwarte klemmentjes/pluggen die je in de carosserie duwt, hierop schroef je onderstaande houders vast met parkertjes.

2 x 7781473

Ca. fl. 4,25 per stuk

Dit zijn zwarte kunststof houders waarop je de 16,5 CM speakers monteert.

en eventueel:

2 x 82487129

Ca. fl. 70,00 per stuk

Dit zijn de orginele 16,5 CM Lancia speakers

Zelf heb ik besloten ipv de lancia Speakers, Sony Xplod XS-F1720 - 140 WATT 2-weg speakers te monteren. Deze zijn ondiep (46 mm) en passen dus ook.

Tevens heb ik een Phonocar MDF hoedenplank aangeschaft. Dit is ook zeker de moeite waard, deze hoedeplank ziet er namelijk net als de orginele plank uit. M'n JBL GTO speakers hangen er onder en zijn nu van buitenaf onzichtbaar. (kost ongeveer 270 piek)

• golamun

Past de Phonecar hoedenplank ook in een Delta TD uit 1996, zo ja heb je de adres voor me waar dit te vergrijgen is ????

Mo

• golamun

Past de Phonecar hoedenplank ook in een Delta TD uit 1996, zo ja heb je de adres voor me waar dit te vergrijgen is ????

Mo

• golamun

Past de Phonecar hoedenplank ook in een Delta TD uit 1996, zo ja heb je de adres voor me waar dit te verkrijgen is ????

Mo

• Vincent

Deze zal vast passen, ze zien er namelijk net uit als de orginele. Ze hebben ook de orginele maten.

Zelf heb ik hem hier in Den Haag besteld bij Carshop Fortuin. Dit duurde ongeveer 2 weken.

Erg goede zaak trouwens! Erg klantvriendelijk!

http://www.fortuin.nl/carshop/