Startproblemen DEDRA

• Dragan Simsic

Laatste tijd start problemen met m'n DEDRA uit ‘92. Het gebeurt zowel bij een warme als bij een koude motor. De motor draait rond maar slaat niet aan, als iemand een duwtje geeft of aansleept dan start ’ie in een keer. Of als iemand mij een duwtje geeft en ik laat de koppeling schieten zodat de motor een slag maakt blijkt dat genoeg te zijn om hem weer met de sleutel aan de praat te krijgen. Hij is al tig keer bij de dealer geweest maar die snappen het ook niet. Ze hebben al de temperatuur sensor vervangen, ontsteking nagekeken motor mangement opnieuw afgesteld maar geen verbetering. Als de motor eenmaal loopt dan gaat ‘ie als een speer. Soms start ’ie dagen achter elkaar, en dan weer niet dus er zit ook geen regelmaat in.

Kan iemand mij helpen AUB????

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Dragan

• Remco Bouwman

Mischien een breuk in de draadboom van je contactslot naar het motorcompartiment?

Ik heb met mijn ROVER 214Si uit 1992 exact de zelfde problemen gehad.

Soms dagen achter elkaar gewoon starten en dan ineens niet meer. Als iemand de auto een duwtje gaf dan starte hij meteen.

Bij de dealer geweest: niets gevonden. Maar waar kwam ik zelf achter?—> Radio viel uit af en toe uit, achterruit verwarming werkte niet, etc.

Toen wist de dealer ineens een stuk meer —> draadboom vervangen nooit meer last van gehad.

En het blijft natuurlijk een (mooie) italiaan, dus electrische problemen moet je echt niet uitsluiten.

M.v.g. R. Bouwman

• Yvo

Ik heb een zelfde probleem gehad met een Alfa 33 uit 94 en dat bleek een slechte massa aansluiting op de startmotor te zijn. Kostte 3 wegenwacht mensen om er achter te komen!

Succes