hoi,
ik ben van plan een Delta HPE 1.6 16v aan te schaffen uit 96 of 97. Kan iemand mij vertellen op welk brandstofverbruik ik ongeveer kan rekenen?
Alvast bedankt!
Sander,
Als ik kijk naar mijn Delta HPE 1.6 16V '97, in de stad zit ik gemiddeld op 1:8 en op de snelweg 1:11/12. Echt zuinig zijn ze niet, maar je hebt er super veel plezier mee/van.
Heb je al eens over de 1.8 Versie gedacht ? Als je de delta toch nog moet aanschaffen zal ik deze versie zeker niet vergeten. Af en toe is de 1.6 16V net iets te mager qua prestaties, de auto heeft toch een aardig gewicht ( 1130 KG).
Veel plezier.
Groet,
Jobert
Ciao a tutti,
Als je delta 1.6 16 v koopt dan moet je rekenen op stadscyclus
van 1 op 9.7km en op de lange afstands ritten kan je best wel zuinig
er mee rijden onv,1 op 12 maar je moet ook niet vergeten dat je dan
best wel in een snelle delta heb met 103 pk.
En de 1.8 16v VVT met 130 pk is in het verbruik niet zo zuinig als de
1600 16v delta hpe.
Succes met je aankoop !!!
groeten van een hpe rijder.
ik rijd met een delta 1.8 vvt en ik haal toch echt die door jullie genoemde cijfers,zou het niet zo wezen dat die 1,6 er gewoon meer aan moet trekken!
p.s. Sander interesse in mijn auto,mischien mag hij weg,hij is zwart heeft 115000 gelopen,en is met alle denkbare opties behangen,zoals recaro stoelen,climate control,super geluids installatie,abs ga zo maar door,hij is van 97,groeten!
Ik heb zelf een Delta 2.0 GT gehad en ook die haalde de 1:13 met gemak, dus schaf niet een 1.6 aan vanwege het benzine verbruik. Delta's met een zwaardere motor zijn meestal net zo zuinig en je hebt er veel meer plezier van. Verder zijn ze vaak beter en luxer uitgerust. Bedenk ook dat 1.6 Delta's meestal ex lease auto's zijn.
Wat je ook koopt ik wens je veel rijplezier.
Succes Roger.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?