Lancia Lybra 1.8 ICS probleem

  • MacEd

    Hallo,

    Net in het bezit van een schitterende zwarte Lybra sedan 1.8 uit 2000, geweldige auto prachtige ICS systeem. Er had altijd een cd wisselaar ingezeten want de kabels lagen er en de 8-polige plug lag te wachten om weer aangesloten te worden. Op marktplaats een MCD36 gekocht (In het gebruikers handboek zag ik een afbeelding van een MCD30 ook een 6-CD wisselaar). Ik heb de stouteschoenen aan getrokken door de MCD36 aan te sluiten.

    Nu hoor ik wel dat cd's gewisseld worden als ik op knop 5 en knop 6 druk maar ik krijg er geen geluid vanaf. (De CD's zitten op de juiste manier in de cd-wisselaar).

    Maar het ergste is ik krijg op het scherm alleen maar te zien Radio off terwijl die gewoon de radio speelt, ik krijg alleen geen zenders meer te zien en verder werkt alleen de trip nog en de basis instellingen van set-up verder wereken de knoppen niet (behalve de zender keuzes maar wel onzichtbaar ‘zonder zendernamen’).

    Heel verhaal ik weet 't maar, de ham vraag is heeft iemand hier ook eens mee te maken gehad of weet hoe ik de boel kan resetten desnoods…

    Bedankt vast voor het lezen en hopelijk meedenken over mijn display probleem,

    MacEd

  • Jur

    Bij “settings” (oid) moet je volgens mij eerst een remote device activeren.

    Tenminste, dat was bij mijn Kappa wel zo.

    Op het display verschijnt dan een extra mogelijkheid om te wisselen tussen cassette/cd en extern.

    Jur

  • MacEd

    Bedankt Jur voor de hint, in het geval van de Lybra radio is dat de ‘mode’ knop waarmee je kunt wisselen tussen radio/cd/mc maar dat is een van de knoppen die het niet meer doet in ieder geval niet in de staat waar de radio zich nu in bevindt.

    Hij weet niet beter of hij staat in de stand ‘radio off’ maar de radio speelt gewoon je kan ook zenders kiezen (al zie je niet welke zender je gekozen hebt) de zenders die ik vastgelegd heb onde een bepaalde toets zijn nog wel de juiste zenders.

    Kortom de enige manier is denk ik om de radio of ICS te resetten. Bij de gewone reset, met de code, haalt het niets uit dat heb ik al gedaan, dus moet er een manier zijn om de radio te resetten denk ik. Dmv een aantal knoppen tegelijk of in een bepaalde volgorde in te drukken vermoed ik.

    In ieder geval bedankt voor je reactie.

  • MacEd

    Hi all,

    ik heb antwoord op mijn eigen vraag. Om de het beeldscherm weer terug te krijgen naar ‘fabrieksinstelling’ dan moet het volgende gebeuren:

    Draai het contactsleutel naar ‘MAR’ haal vervolgens (bij de Lybra) uit de onderste helt van de zekeringen kast de 13e en de veertiende zekering eruit (de radio blijft gewoon doospelen) dan gaat het beeldscherm op zwart… Doe je vervolgens (terwijl het contact nog aanstaat) de zekeringen terug dan is het scherm weer zoals het hoort te zijn, en in negen van de tien gevallen zijn de zenders nog altijd aanwezig en ook je instellingen bij TRIP.

    Overigens de zekeringen zijn voor de knipperlichten en heeft ogenschijnlijk niets met het display te maken, vandaar dat je daar niets over in de manuals vindt.

    Ik hoop dat ik nog iemand een plezier gedaan heb met deze tip.

    Groet,

    MacEd

  • Patrick

    Kan iemand zijn zekering schema voor mij scannen en mailen?

    Bij mijn 2e hands auto zitten geen originele boekjes meer, dus ook niet de zekering kast.

    Ik was al langs de dealer geweest maar die zou dan een boekje moeten gaan bestellen.

    Alvast bedankt!

  • Patrick

    Zie dat mijn mailadres verborgen is, dan wordt het lastig reageren…. :D

    patrickvh at gmail com

  • Peter

    > Overigens de zekeringen zijn voor de

    > knipperlichten en heeft ogenschijnlijk niets met

    > het display te maken, vandaar dat je daar niets

    > over in de manuals vindt.

    Geweldig!! Hoe ben je daar nu weer achter gekomen?

    Ik had precies hetzelfde probleem. Was in de garage geweest en dacht dat zij wat hadden lopen klooien.

    Maar na dit verhaal herinnerde ik me ook dat ik per abuis daarna de alarmlampen een keer had aangezet.

    Reset werkt inderdaad exact zoals aangegeven. MAR- radio aan, zekeringen eruit, zekeringen erin en werken!

    I love internet :-)

  • woesly

    geachte

    heb ook het probleem dat radio off op het scherm verschijnt ga het morgen oplossen maar mijn vraag is

    of uw cd speler nu wel geluid afspeelt

    alvast bedankt

  • tony

    mijn auto slaat niet aan accu is er af geweest hij wiel niet starten wie kam mij helpen?????

  • tony

    hoi ik heb een lancia lybra bij 2000 2.0liter automaat hij staart nit sleutel code geeft hij aan en we kunnen de auto niet uit lezzen wij komen niet in de geheugen wie kan mij helpen aub