CD-Wisselaar Lancia Lybra

  • Dirk

    Hallo,

    Enige weken geleden heb ik een Lancia Lybra 1.9 JTD SW aangeschaft.

    Nu ben ik supertevreden over deze auto, alleen mis ik een cd-speler.

    Heeft iemand of weet iemand welke wisselaar er geïnstalleerd kan worden in deze auto.

    Heb begrepen dat het een Grundig moet zijn, maar heb het merk Blaupunkt ook al voorbij horen komen.

    Wie weet welke ik aan moet schaffen en of het een 6 of 10 cd-wisselaar moet zijn.

    Alvast bedankt voor de reactie's

    Groeten,

    Dirk

  • Jur

    Je moet volgens mij een MCD-30 hebben van Grundig. Goed voor 10 cd's.

    Rond de 100 euro voor een gebruikte dacht ik…

    Suc6

  • henk

    Je kunt eens contact zoeken met Michel Moens. Toen hij nog een Lybra had verhandelde hij regelmatig passende (Grundig) cd wisselaars, ik heb er destijds ook 1 bij hem gekocht, betrouwbaar adres.

    Je kunt zijn naam en emailadres vinden op het Lybra forum: http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/read.php?f=52&i=2341&t=2197

  • Dick

    Yep, Grundig MCD30 en MCD40. De eerste werkt sowieso in iedere Lybra, voor de tweede mag je Lybra geen Beckers ICS (alleen in 1999 gemonteerd) hebben.

    Wisselt overgens 6 CD's, geen 10. Daar is de knoppenboel op je ICS ook op afgestemd.

  • Dirk

    Bedankt voor jullie reactie's.

    Ik zit alleen nog steeds met de vraag of ik verplicht ben een Grundig wisselaar in te bouwen.

    Ik heb namelijk nog een 10-cd wisselaar van Sony liggen, en bij de Alfa-Romeo-dealer vertelde ze mij dat ze blaupunkt-wisselaars inbouwen. En het aantal knoppen maakte niet uit.

    Alfa heeft namelijk een vergelijkbaar ICS-systeem gebruikt.

    Kosten bij die dealer voor de wisselaar 400 euro incl kabel.

    En dat vond ik aan de dure kant.

    Alvast bedankt voor julie volgende reactie's

  • Dick Heijne

    Dirk,

    Je kunt helaas niet een willekeurige CD wisselaar inbouwen. Je hebt een er een nodig die de signalen van je radio (ICS) snapt. Japanners uit die tijd zijn vrijwel allemaal tweedraads digitaal (een soort voorloper van USB hadden ze daar).

    Ik heb zelf nog een werkeloze JVC op de bank liggen, werkt niet met m'n ICS. Jouw CD wisselaar doet het waarschiojnlijk alleen met een Sony radio. In ieder geval niet met de ICS van je Lybra.

    Enige optie die ook ik ken is een Grundig MCD30 of MCD40. Maar… werkt wel als een speer.

    Dick

  • mans

    Beste Lancia Fans,

    Heb pas een Lybra SW gekocht,en wat mist er in de wagen ? Ja,ja, een cd wisselaar !

    Heb reeds het net afgezocht en begrepen dat grundig mcd 30 en 36 compatibel zijn,maar wat te doen met de stekker ?

    grundig heeft een 8 polige stekker en in de lybra zijn er maar 2 . en 2 audio kabels

    Heeft er iemand advies ?

    Alvast bedankt

    Mvg,mans

  • cor.stoop

    Hallo dirk,

    Ik heb een cd wisselaar uit mijn lancia libra. De lancia libra is de motor kapot gegaan en wij hebben nu een C5.

    Ik wil er €100 voor hebben.

    gr

    cor

  • DonPedro

    Ik heb interesse in de CD wisselaar. Mocht deze er nog zijn?

    mail graag op pkleinveld@home.nl

  • DiMosa

    Als er een Blaupunkt unit in je auto zit, heb ik een Blaupunkt met aansluitkabel beschikbaar komt uit een Alfa 156.

    Misschien zijn er nog meer geïnteresseerden, laat maar weten.

    Groet, R.