Lancia Delta 1.6 HPE (milano)

  • Imre Verbunt

    Ik sta op het punt een Lancia 1.6 HPE te gaan aanschaffen en zou graag van iemand willen weten waar ik specifiek op moet letten als ik zo'n auto ga kopen.

    Tevens wil ik weten of er iemand is die ervaring heeft met Milano in Dordrecht.

  • M. de Vries

    Heb zelf een lancia delta 1.9 td bj 1998 nog geen problemen mee gehad dus weet niet waar je op moet letten.

    Wel is het moeilijk om een tuning bedrijf voor de lancia te vinden evenals dealers.

  • michel

    Als je bij milano een lancia of alfa koopt dan koop je over het algemeen een

    lease auto,dit hoeft helemaal geen slechte koop te zijn maar let op wat je koop

    er zouden wel eens onverwachte kosten bij kunnen komen vaak op het plaatwerk

    en heel soms op het motorische gedeelte van de auto.

    Altijd naar het service boekje kijken in het daschbord ,want dan weetje wat meer van de auto en zijn geschiedenis.

    Maar ze zijn wel scherp geprijsd en dus voor de koper aantrekkelijk.

    Zelf ben ik bezitter van een mooie hpe 1.6 16v en dat is een goede auto maar

    niet bij milano gekocht.

  • Rik

    Ik heb zelf een 1.8 VVT uit '97. Deze bevalt enorm, maar…(zeer hoog) brandstof verbruik, bijna alle onderdelen uitsluitend via de dealer, electrisch zwak, zwaar dus hoog in de wegenbel.

    Voor een liefhebber moet dit geen probleem zijn. Vergeet niet dat er andere mogelijkheden zijn om aan een Lancia te komen (bv. via een particulier). Dit verschilt bijna niets met Milano en zijn vaak geen Lease-auto's. Ik heb zelf 4 jaar een leasebak gehad en daar is men over het algemeen toch iets ruiger mee (niet netjes warm rijden, schoon houden enz.). Bij Milano moet je zowiezo een lange proefrit maken en dan bedoel ik ook minimaal een half uur en liever een uur. Daardoor heb je rustig de tijd om de auto aan te voelen en over de “kick” heen te komen. Neem in ieder geval iemand mee die verstand van het technische gedeelte heeft mee.

    Succes (een lancia gek….met een hele mooie lancia)

  • jobert wacker

    Zelf heb ik een HPE 1.6 16v uit '97. Bevalt zeer goed. Waar je zeker op moet letten zijn de knipperlicht units, zie ook de disccusie hierover op dit prikbord.

    groet,

    Jobert

  • Frits

    Let op de deuren!

    Sluiten deze goed, windgeruis en kraken bij slecht wegdek.

    Frits

  • Imre

    Ik heb inderdaad een rammel in mijn linker portier zitten maar hoe is dit op te lossen. Het geruis van de wind is volgens mijn bij veel delta bezitters een probleem. Is dit te verhelpen door nieuwe rubbers???

    Groetjes

    IMRE

  • Frits

    Imre,

    De rammel is bij mij opgelost met nieuwe rubbers. Het geruis is echter

    verre van afwezig. Zeer irritant.

    Frits

    Imre schreef:

    >

    > Ik heb inderdaad een rammel in mijn linker portier zitten maar

    > hoe is dit op te lossen. Het geruis van de wind is volgens mijn

    > bij veel delta bezitters een probleem. Is dit te verhelpen door

    > nieuwe rubbers???

    >

    > Groetjes

    >

    > IMRE

  • Ad Kemmeren

    Ik heb me zelf onlangs ook staan te verlekkeren bij Milano. Al die prachtige Italiaanse raspaardjes.

    Persoonlijk denk ik dat een 1.6 liter iets te zwak is voor een Delta. Zelf heb ik een 1.8 liter en dat gaat net, want mijn Delta weegt 1.205 kg. Wel een hoog benzineverbruik, 1op 8 !!

    Verder is het met de electronica af en toe afzien (maar dat is bij alle Italiaanse auto's).

    Lancia heeft over het algemeen wel een hoog uitrustingsniveau.

  • D. Simsic

    Imre,

    Ik heb overwogen om een lancia bij MILANO te kopen maar ik heb het niet gedaan, allereerst slechte service en er valt niet veel af te dingen bij die gasten (heel belangrijk) en om een proefrit te maken moet je bij wijze van eerst een auto bij ze kopen dus hele slechte ervaringen bij Milano, maar je moet het uiteindelijk zelf weten.

    Groet,

    een fanatieke LANCIA rijder