lelijk worden lm velgen

  • Arnoud Mooi

    De lichtmetalen velgen van mijn dedra van 1997 worden zo lelijk. Ze zijn helemaal ingevreten door pekel of iets dergelijks. Het valt mij op dat meer lancia's dat hebben. Zijn deze velgen extra gevoelig of zo? Weet iemand een handige cq gemakkelijke oplossing? Een autospuitbedrijf vraagt al snel f 125 / f 150 per velg inclusief zandstralen.Dat is nog al wat vind ik. Dan kun je net zo goed nieuwe 14 inch lichtmetalen velgen aanschaffen. Ciao Lancia liefhebbers!!

  • andre

    Laten spuiten of zelf doen en dan een laagje vet (wax of zeep) erover.

    Das makkelijk bij het wassen en geeft vuil minder kans op invreten.

  • M.Verhulst

    125 tot 150 gulden per velg: dit is van de zotte !!!!

    Vraag Lancia-dealer, tel.0497-591842.

    (de velgen van mijn Dedra waren ook zo, maar nu niet meer)Arnoud Mooi schreef:

    >

    > De lichtmetalen velgen van mijn dedra van 1997 worden zo

    > lelijk. Ze zijn helemaal ingevreten door pekel of iets

    > dergelijks. Het valt mij op dat meer lancia's dat hebben. Zijn

    > deze velgen extra gevoelig of zo? Weet iemand een handige cq

    > gemakkelijke oplossing? Een autospuitbedrijf vraagt al snel f

    > 125 / f 150 per velg inclusief zandstralen.Dat is nog al wat

    > vind ik. Dan kun je net zo goed nieuwe 14 inch lichtmetalen

    > velgen aanschaffen. Ciao Lancia liefhebbers!!

  • Gerrit van Eeten

    Ik heb een Kappa waarvan eveneens de l.m.velgen niet meer zijn, zoals ze zouden moeten zijn. Ik begrijp dat jij de velgen via de dealer hebt laten spuiten of zoiets. Wat heb je precies laten doen? Laat mij het even weten.

    bij voorbaat dank.

  • Arnoud Mooi

    Beste Gerrit,

    Ik heb mijn velgen (nog) niet laten spuiten. Ik heb alleen bij div. autospuitbedrijven een prijs opgave gevraagd. Deze viel echter behoorlijk hoog uit, vandaar dat ik het berichtje op het prikbord had geplaatst. Uit de reactie bleek echter al dat de prijsopgave aan de hoge kant is. Groeten Arnoud

  • Marcello

    vertel is wat meer, hoe zijn de velgen dan opgeknapt en hoeveel heeft het je gekost?

    groet Marcello

  • Arnoud Mooi

    ik heb deze week opdracht gegeven tot stralen en opnieuw spuiten van de velgen. De velgen zijn van origine gepolijst (geeft een glimmend effect). Dit laat ik niet opnieuw doen, ze worden alleen in zilver metallic overgespoten. Kosten f 250,- voor 4 velgen. Het resultaat weet ik nog niet omdat het pas in jan.2001 gaat gebeuren. Groeten ArnoudMarcello schreef:

    >

    > vertel is wat meer, hoe zijn de velgen dan opgeknapt en

    > hoeveel heeft het je gekost?

    >

    > groet Marcello

  • Dragan Simsic

    Arnoud,

    150,- voor het zandstralen is veel te duur, ik heb zelf nieuwe velgen voor onder m'n Dedra gekocht, voor vier gloednieuwe velgen 15" + 4 nieuwe banden (Bridgestone's POTENZA 195, 15, 55) incl. monteren, balanceren etc, en tot slot vier slot-bouten was ik 1300 piek kwijt, en jou vragen ze voor het opknappen al 600 gulden!! Als je een adres wil hebben laat het weten. Het zijn geen lullige velgen die ik eronder heb laten zetten, ze staan zelfs in het nieuwe auto jaar boek van de Auto visie.

    Ciao,

  • Gerrit van Eeten

    De velgen onder mijn Kappa zijn niet meer gaaf, dus is overweeg nieuwe velgen en banden. Weet jij een goed en goedkoop adres?

    bvd

  • Arnoud Mooi

    Beste Gerrit,

    Ik heb mijn velgen laten stralen en spuiten in combinatie met schadeherstel (wegen krassen heb ik een scherm over laten spuiten). Het beste kun je effe informeren bij een schadeherstelbedrijf/spuiter deze doen dit soort klusjes vaak tussendoor en rekenen volgens mij zo rond de f 75,- per velg.

    Succes Groeten ArnoudGerrit van Eeten schreef:

    >

    > De velgen onder mijn Kappa zijn niet meer gaaf, dus is overweeg

    > nieuwe velgen en banden. Weet jij een goed en goedkoop adres?

    > bvd