Dedra 1.8 gas-los-reactie

  • J. van Werven

    Sinds kort rijd ik in een Dedra 1.8 i.e. van eind 1993. De auto bevalt uitstekend, maar heeft een vervelende eigenschap: Het is vrijwel onmogelijk om normaal gas te minderen. Het lijkt wel of het alles of niets is. Als ik een beetje gas wil minderen, gaat meteen alles vaart eruit en rem je dus vol op de motor. Het lijkt wel een “aan-uit” gaspedaal.

    Heeft iemand ervaringen hiermee en is er iets aan te doen of hebben alle Dedra's dit?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

    MVG

    Jorrit

  • Lenard

    Hoi Jorrit,

    Ik reageer op jouw bericht van 2 september vorig jaar op het prikbord van de lancia.pagina

    Sinds een paar weken heb ik een dedra 2.0 automaat uit 95. Ik rijd voor het eerst automaat maar ik heb twijfels over de manier van schakelen. Jouw verhaal komt mij bekend voor. Zodra ik het gas los laat, bij met name lagere snelheden 30-60 Km/U, dan voelt het aan alsof ik abrupt de koppeling intrap. En inderdaad remt de auto vervolgens behoorlijk op de motor af. En dat is altijd net iets meer dan ik wil dus geef ik weer gas. Zo krijg ik ineens een onrustige rijstijl terwijl ik juist met een automaat relaxed wil rijden.

    Ik zie dat je geen eerdere reacties hebt gehad maar na bijna een jaar dan nu toch. Hoewel een automaat anders is ben ik toch benieuwd of je er inmiddels iets meer over weet en of het weg is.

    Laat me zo gauw mogelijk weten want volgende week ga ik de auto voor een beurt wegbrengen en misschien kan ik mijn mannetje de tip overbrengen.

    Alvast hartelijk dank,

    Groeten

    Lenard