blijven klikken knipperlichtrelais

  • arnoud mooi

    Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een zeer fijne en snelle lancia dedra 20tds uit 1997. Deze auto heeft echter twee electrische storingen. De 1e is dat het relais van de knipperlichtinstallatie blijft tikken ondanks het feit dat de knipperlichten op dat moment niet in gebruik zijn (het reeds het relais vervangen voor een nieuwe maar dat hielp niets) De 2e storing is de electrische in hoogte verstelbare rechter koplamp, deze lijkt wel op hol geslagen, want deze blijft maar op en neer gaan. Wie kan mij vertellen wat de oorzaken zijn voor de storingen.

    Alvast bedankt. Ciao voor alle lancia rijders!

  • Jobert Wacker

    Beste Arnoud,

    Dit zelfde euvel van de knipperlichten heb ik ook gehad met mijn Lancia delta.

    Nadat de relais zijn vervangen bleef het nog zo. Daarna is de totale richtingaanwijzer unit aan het stuur vervangen. Het euvel is nu verholpen.

    een maat van me heeft het zelfde euvel ook gehad en wij zijn tot de conclusie gekomen dat het 9 van de 10 keer gaat om de knipperlichten aan de voorkant.

    Je kan even checken of het bij jou ook aan de voorkant is. wat wij hebben gedaan is de knipperlichten aan de voorkant eruit gehaald en de stekkers vetvrij gemaakt en opniew aan de knipperlicht unit bevestigd en daarna tape vast gezet. Het euvel is bij hem nu ook verholpen en een stuk goedkoper.

    Succes.

    gr jobert

  • Jan Willem Floor

    ik heb dit probleem ook met mijn Beta Spider. ik zal eens proberen.

    gr JW

  • Andreas Tan

    Dit is een goede “site”!

    Mijn compliment voor diegene die deze site onderhouden!

    Heb hetzelfde probleem met Dedra 2.0-16V die ik zojuist heb aangeschaft.

    (Gelukkig) nog onder garantie & zal ook worden verholpen door knipperlicht schakelaar unit te vervangen.

    Vriendelijke groet,

    Jobert Wacker schreef in bericht:

    ——————————-

    Beste Arnoud,

    Dit zelfde euvel van de knipperlichten heb ik ook gehad met mijn Lancia delta.

    Nadat de relais zijn vervangen bleef het nog zo. Daarna is de totale richtingaanwijzer unit aan het stuur vervangen. Het euvel is nu verholpen.

    een maat van me heeft het zelfde euvel ook gehad en wij zijn tot de conclusie gekomen dat het 9 van de 10 keer gaat om de knipperlichten aan de voorkant.

    Je kan even checken of het bij jou ook aan de voorkant is. wat wij hebben gedaan is de knipperlichten aan de voorkant eruit gehaald en de stekkers vetvrij gemaakt en opniew aan de knipperlicht unit bevestigd en daarna tape vast gezet. Het euvel is bij hem nu ook verholpen en een stuk goedkoper.

    Succes.

    gr jobert